Definitívnej sériovej podobe nechýba nič podstatné z retroštúdie Trepiuno, predstavenej v roku 2005 v Ženeve. Hravý, a pritom elegantný design jednoznačne nadväzuje na pôvodný Fiat 500, ktorého nová verzia chce byť ďalším z radu áut ktoré sú populárne vďaka svojmu vzhľadu a štýlu. Marketingový mix sa sústreďuje na mladých zákazníkov, ktorí sa chcú odlíšiť nielen od automobilového davu kúpou päťstovky, ale aj od ostatných päťstovkárov. Na to bude slúžiť celý rad personalizačných prvkov výbavy a originálneho príslušenstva.
Prvý raz vidíme, ako Fiat stvárnil interiér. Je jednoduchý, ale pritom štýlový - práve tak, ako to má byť. Z viacfarebne spracovanej prístrojovej dosky vystupuje v strede radiaca páka, pred vodičom je na nič sa nehrajúci prístrojový štít s jediným, no rozmerným kruhovým prístrojom. Trojramenný volant farby slonovej kosti a množstvo pravdepodobne príplatkových chromovaných prvkov dotvára individualitu nového miniauta.
K dispozícii bude špeciálna telefónna sada, štrnásťpalcové alebo pätnásťpalcové kolesá, vložka s dvojitou variabilnou podlahou batožinového priestoru alebo nosič snowboardov upevnený na zadnom skle.
Na trhu sa Fiat 500 objavil na jeseň tohto roka, nasledovať bude športová verzia a v roku 2008 príde otvorený model, ten však bude mať miesto len pre dvoch cestujúcich. Za sedadlami bude priestor iba pre batožinu a skladaciu strechu. Výroba bude prebiehať v Poľsku, spoločne s nástupcom Fordu Ka.
Nová päťstovka bude pravdepodobne využívať motory s objemom 1,1 l a 1,2 l, k dispozícii by mal byť aj motor 1,3 JTD Multijet.
Komentáre